Ułatwienia dostępu

e dziennik


kamera3


matura info


Jesteśmy obecni

Zgodnie z postanowieniem Kapituły, Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Liceum w Zespole Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Przysusze otrzymało BRĄZOWĄ TARCZĘ w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024.
W rankingu za rok 2023 Technikum w Zespole Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Przysusze otrzymało SREBRNĄ TARCZĘ a Liceum BRĄZOWĄ TARCZĘ.

Liceum 2024

Technikum 2023

Liceum 2023

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 ePUAP logo ESP

fb



cke



deklaracja
Instaling

Ta szkola

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Przysusze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do http://zsp.przysucha.pl/  strony internetowej Zespołu Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Przysusze.

Data publikacji: 2018.10.04
Data aktualizacji: 2025.03.26

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Narzędzia ułatwień dostępu

  • na stronie szkoły po prawej stronie u góry znajduje się  ikona narzędzi dostępności
  • zmiana rozmiaru czcionki
  • zmiana nasycenia
  • odwrócony kolor
  • ekran monochromatyczny
  • zaznaczanie linków
  • zaznaczanie nagłówków
  • zmiana skalowania treści
  • zmiana wysokości linii
  • zmiana odstępu liter
  • kontrolka SZUKAJ formularza wyszukiwania fraz na stronie (po lewej stronie witryny)

Treści niedostępne

  • pliki PDF - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i słabosłyszących
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
  • niektóre linki otwierają się w nowych oknach nie informując o tym użytkownika. Dotyczy to otwieranych dokumentów pdf
  • wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo

Ograniczenia

  • brak selektywnych przejść w menu poprzez klawisz TAB
  • niektóre treści przedstawione są w postaci zrzutów ekranowych
  • teksty w artykułach są wyjustowane co może utrudniać czytelność. Ustawowo nie ma w tym względzie ograniczenia.

Skróty klawiszowe

Oprócz standardowych skrótów klawiszowych nie dodano dodatkowych

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Edyta Kokosińska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 48-675-25-70.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Główne wejście do budynku szkoły znajduje się od ulicy Jana Pawła II, prowadzą do niego dwustopniowe schody. Z boku jest szeroki podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidomej i słabowidzącej.

Przed budynkiem szkoły jest parking z wyznaczonymi miejscami do parkowania.

W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro, 2 piętro) znajduje się korytarz. W budynku szkoły zamontowano windę, która umożliwia transport osób niepełnosprawnych na wszystkie kondygnacje do sal w budynku głównym. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z części dobudowanej do szkoły jedynie częściowo tj. z pomieszczeń znajdujących się na parterze tej części.

W budynku nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Toaleta na parterze jest dostosowana do osób niepełnosprawnych.

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu lub online.